Konta uczniowskie – zasady użytkowania

Aby skutecznie i bezpiecznie prowadzić w Szkole zdalne nauczanie, które stało się obowiązkowe w Polsce po wejściu w życie rozporządzenia MEN dotyczącego organizacji pracy jednostek oświatowych w czasie stanu epidemii, postanowiliśmy skorzystać z usługi G Suite EDU dla Szkół i Uczelni. Usługa ta polega na założeniu wszystkim uczniom i nauczycielom indywidualnych kont na poczcie google mail w domenie plastyk.bydgoszcz.pl. Dzięki temu wszystkie podmioty zdalnego nauczania będą korzystać ze służbowej poczty.



Jakie są zalety tego rozwiązania?

  • nasza wewnątrzszkolna korespondencja będzie bezpieczna i transparentna;
  • zyskamy możliwość przesyłania większej ilości danych i umieszczania ich w bezpieczny sposób na dysku google, co ułatwi wszystkim pracę przede wszystkim z zajęć z zakresu specjalizacji i odblokuje nauczycielskie skrzynki pocztowe;
  • będziemy mogli łatwo się identyfikować podczas spotkań google meet;
  • unikniemy prób wejścia na nasze spotkania online czy innych prób kontaktu przez osoby niepożądane;
  • uniezależnimy nasze kontakty od często przeciążonego dziennika elektronicznego Librus.


Aby ten system zadziałał należy jednak przestrzegać kilku ważnych zasad. 

Korzystając z kont szkolnych uczniowie powinni pamiętać, że:

  • występują w roli uczniów ZSP, nie mogą więc ich używać w celach prywatnych;
  • muszą chronić dostępu do tych kont tak, aby nikt poza nimi nie mógł z nich korzystać, a o fakcie złamania tej zasady lub zgubienia haseł czy loginów uczniowie muszą poinformować Szkołę;
  • są zobowiązani do przestrzegania prawa, w tym prawa autorskiego, oraz zasad współżycia społecznego i netykiety.