ZASADY KORZYSTANIA Z KONT W USŁUDZE GSuite EDU DLA SZKÓŁ I UCZELNI
§ 1 Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin określa w szczególności:
- zasady przyznania konta w usłudze G Suite EDU dla Szkół i Uczelni,
- zasady korzystania z konta w usłudze G Suite EDU dla Szkół i Uczelni przez uczniów,
- zakres i uprawnienia dyrektora, dotyczące kont w usłudze G Suite EDU dla Szkół i Uczelni,
- postanowienia końcowe.
2. Usługa G Suite dla Szkół i Uczelni to zintegrowane rozwiązanie do komunikacji i współpracy, w ramach którego Google oferuje hostowane usługi poczty e-mail, kalendarza, czatu, dysku i innych działających w oparciu o tzw. chmurę.
3. Administratorem danych osobowych jest Zespołu Szkół Plastycznych im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy.
4. Użytkowanie przez uczniów konta w oparciu o rozwiązania G Suite dla Szkół i Uczelni wiąże się z akceptacją “Warunków korzystania z usługi Google oraz Polityki prywatności Google”.
§ 2 Zasady przyznania uczniowi konta w usłudze G Suite dla Szkół i Uczelni
1. Każdy uczeń Zespołu Szkół Plastycznych w Bydgoszczy, począwszy od klasy pierwszej, otrzymuje na czas edukacji w szkole dostęp do konta w usłudze G Suite dla Szkół i Uczelni, które będzie utworzone w domenie plastyk.bydgoszcz.pl.
2. Utworzenie konta jest niezbędne do realizacji wymagań z podstawy programowej.
3. Utworzenie oraz użytkowanie konta w usłudze G Suite dla Szkół i Uczelni przez ucznia wiąże się z:
- wyrażeniem zgody jego rodziców (prawnych opiekunów) na założenie i używanie konta w usłudze G Suite EDU dla Szkół i Uczelni – załącznik nr 1,
- akceptacją przez ucznia postanowień niniejszego regulaminu – załącznik nr 1.
4. Nazwa użytkownika konta w usłudze G Suite dla Szkół i Uczelni tworzona jest zgodnie z następującym wzorem: imię.nazwisko@plastyk.bydgoszcz.pl
5. Osoba zarządzająca kontami przekazuje uczniom szczegóły dotyczące pierwszego logowania oraz hasła startowe.
§ 3 Zasady korzystania z usługi G Suite dla Szkół i Uczelni przez uczniów
1. Konto w usłudze G Suite dla Szkół i Uczelni może być wykorzystywane przez ucznia jedynie w celach związanych z działalnością statutową Szkoły i w sytuacji, gdy występuje on jako uczeń Liceum Sztuk Plastycznych, Ogólnokształcącej Szkoły Sztuk Pięknych lub ZSP, w szczególności w celu:
realizacji wymagań podstawy programowej, takich jak:
a) komunikacja za pomocą poczty elektronicznej dotycząca działalności artystycznej i edukacyjnej ucznia,
b) realizacja projektów (klasowych, szkolnych lub międzyszkolnych) z różnych dziedzin życia, która wymaga wymiany danych drogą elektroniczną;
2) zakładania kont i logowania na portalach edukacyjnych rekomendowanych przez Szkołę,
3) korzystania z usług elektronicznych służących pogłębianiu wiedzy i umiejętności w zakresie
technologii informacyjno-komunikacyjnych,
a) komunikacji z innymi uczniami i nauczycielami szkoły,
4) uczestniczenia w wideokonferencjach za pomocą aplikacji Google Meet.
2. Konto w usłudze G Suite dla Szkół i Uczelni nie może być wykorzystywane w celach prywatnych, związanych z działalnością pozaszkolną .
3. Wysyłanie korespondencji z konta szkolnego należy uznawać za działanie użytkownika jako ucznia ZSP w związku z prowadzoną w Szkole działalnością edukacyjną, społeczną czy artystyczną.
4. Użytkownik zobowiązuje się do wykorzystywania konta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym prawem autorskim i Statutem ZSP, normami społecznymi i obyczajowymi, postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz zasadami netykiety, a w szczególności do:
1) działania w sposób nienaruszający praw innych użytkowników (takich jak prawo do ochrony prywatności i wizerunku),
2) nierozsyłania z konta niechcianej przez innych użytkowników korespondencji (spamu),
3) nieużywania konta usługi do nielegalnego udostępniania plików,
4) nieprzenoszenia na osoby trzecie prawa do korzystania z konta,
3. Dostęp do konta możliwy jest za pomocą:
1) przeglądarki internetowej na stronie https://www.google.com/drive/
2) programów pocztowych do obsługi poczty elektronicznej.
4. Przy pierwszym logowaniu do konta uczeń zobowiązany jest do zmiany hasła startowego.
5. Z uwagi na bezpieczeństwo systemu oraz danych osobowych hasło musi być tajne, to znaczy znane wyłącznie użytkownikowi. W przypadku odtajnienia hasła należy je niezwłocznie zmienić na nowe w odpowiednich opcjach systemu.
6. Hasło nie może być zbyt proste lub oczywiste do odgadnięcia przez osoby trzecie.
§ 4 Zakres i uprawnienia dyrektora dotyczące kont w usłudze G Suite EDU dla Szkół i Uczelni
1. Z uwagi na konieczność zapewnienia ochrony interesu i bezpieczeństwa ZSP dyrektor zastrzega sobie prawo kontroli i wglądu we wszystkie działania związane z użytkowaniem przez uczniów kont w usłudze G Suite dla Szkół i Uczelni.
2. Kontrola odbywa się z poszanowaniem prawa do prywatności i ochrony danych.
3. Dyrektor ma również prawo kontroli przestrzegania zasad korzystania z kont określonych w niniejszym Regulaminie.
§ 5 Postanowienia końcowe
1. Szkoła zastrzega sobie prawo do:
1) zmian postanowień niniejszego Regulaminu,
2) usuwania kont uczniów, którzy przestają być uczniami szkoły w terminie do dwóch miesięcy od zakończenia zajęć edukacyjnych,
3) zablokowania kont uczniów w przypadkach wykorzystania ich w sposób niezgodny z prawem, z przeznaczeniem lub sprzeczny z szeroko rozumianym interesem ZSP, w szczególności może to dotyczyć:
- zachowań naruszających zasady wymienione w niniejszym Regulaminie,
- zachowań naruszających inne zasady i regulaminy użytkowania sieci komputerowych szkoły,
- naruszania ogólnie przyjętych zasad współistnienia użytkowników sieci Internet.
2. Niniejszy Regulamin obowiązuje od 27 marca 2020 roku.
W celu uniknięcia tworzenia się grup zdających przed szkołą oraz przed salą egzaminacyjną:
- na egzaminy maturalne z języka polskiego, matematyki, j. angielskiego na poziomie podstawowym, j. angielskiego i historii sztuki na poziomie rozszerzonym uczniowie przychodzą według poniższego harmonogramu:
Egzamin | Data | Klasa | Godzina |
J.polski | 8 czerwca | IVa IVb VI OSSP | 8.30 8.45 9.00 |
Matematyka | 9 czerwca | IVa IVb VI OSSP | 8.30 8.45 9.00 |
J. angielski pp | 10 czerwca | IVa IVb VI OSSP | 8.30 8.45 9.00 |
J. angielski pr | 10 czerwca | IVa IVb VI OSSP | 13.30 13.45 14.00 |
historia sztuki | 19 czerwca | IVa IVb VI OSSP | 13.30 13.45 14.00 |
- Na pozostałe egzaminy uczniowie powinni stawić się 20 minut przed planowanym rozpoczęciem.
- Uczniowie do szkoły będą wpuszczani pojedynczo, po zostawieniu rzeczy osobistych i dezynfekcji rąk będą kierowani bezpośrednio do sali egzaminacyjnej.
- Po egzaminie uczniowie bez zbędnej zwłoki opuszczają szkołę. Jeśli wielu uczniów w danej sali ukończy egzamin w tym samym czasie, o możliwości wyjścia z sali decyduje Przewodniczący Zespołu Nadzorującego.
- Zdający może opuścić na stałe salę egzaminacyjną (jeżeli zakończył pracę z arkuszem) najpóźniej na 15 minut przed czasem wyznaczonym jako czas zakończenia pracy z arkuszem. W ciągu ostatnich 15 minut przed zakończeniem egzaminu (nawet jeżeli zdający skończył pracę z arkuszem egzaminacyjnym) zdający nie opuszczają sali egzaminacyjnej.
- Nauczyciel dyżurujący na korytarzu dopilnowuje, aby uczniowie opuszczali szkołę z zachowaniem bezpiecznego odstępu. Uczniowie muszą dostosować się do jego poleceń.
- UWAGA! Zakazane jest gromadzenie się przed egzaminem lub po nim!
- Zdający potwierdzają swoją obecność na egzaminie, podpisując się w wykazie i korzystając z własnego długopisu.
EGZAMIN DYPLOMOWY
- Uczniowie stawiają się w szkole na 10 minut przed czasem wyznaczonym na egzamin. Godziny egzaminu zostały podane indywidualnie dla każdego ucznia w Harmonogramie przeprowadzenia egzaminu dyplomowego 2020.
- Uczeń przygotowujący się do egzaminu w części teoretycznej losuje pytanie w sali 10 i przygotowuje się do odpowiedzi w obecności nauczyciela nadzorującego. Egzamin teoretyczny odbywa się w sali 9. Po zakończeniu części teoretycznej uczeń przechodzi do sali 21, przygotowuje prace do prezentacji i oczekuje na wezwanie na egzamin praktyczny, który odbywa się w auli. Po wejściu do auli uczeń rozstawia prace na sztalugach i staje w wyznaczonym miejscu. Po zakończeniu egzaminu udaje się do wyjścia z auli przez salę malarską nr 17 i opuszcza budynek szkoły podpisując listę wyjścia.
- O wynikach egzaminu dyplomowego uczniowie zostaną poinformowani za pomocą dziennika elektronicznego w dniu egzaminu.